måndag 25 november 2013

Läget.

Som ett brev på posten, kom förkylningen även till mig. Jag hade ont i halsen redan igår, men fixade ändå de högsta tonerna ganska bra på körövningen. Men jag kan nog glömma att vara med på onsdag kväll, Alice är grymt mammig på kvällarna och min röst är som sagt inte på topp. Bättre att jag sparar mig och kan vara med till helgen då vi har konsert på lördag kväll och adventsgudstjänst på söndag förmiddag.

Alice har fått riktigt jobbig hosta, men har ändå sovit bra i natt. Bara vaknat och ätit en gång. Hon har förvisso sovit i vår säng och tagit all plats i världen, men vi har iallafall fått sova :-)

Nu har den mesta julbelysningen kommit upp, och lite annat smått och gott. Tycker mest att jag plockar undan en massa saker, och inte lägger till så mycket.
Jag har i år bestämt mig för att inte plocka fram en massa julsaker jag egentligen inte vill ha framme. Mycket är arvegods från mormor, morfar och farfar, och självklart ska sakerna sparas, men i år blir det enkelt. Julgardiner, adventssljusstake, någon ljuslykta, belysning, Tomteland med krubba och kyrka, och inte minst julgranen. Sen får det vara nog :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar