söndag 14 juli 2013

Älskade trädgård!

Åhh, vad jag älskar mina pelargoner! Jag blir aldrig trött på dem och tur är väl det, jag har ca 40 stycken nu :-) Ikväll tog jag mig tid att pyssla om dem lite, eftersom Alle är på bio och lillan somnade vid 22 som vanligt.

Det blev inga gropar grävda idag, lilla damen sov bara nån halvtimma i stöten, men Alle har häftat sopsäckar och jag har köpt jord och täckbark, planterat en hosta och rensat lite ogräs, så jag är nöjd ändå!
På tisdag bär det av till den mest insnöade hostafantasten jag känner; Georg Pettersson och hans fru Aino. Superfina trädgårdsamatörer med kunskaper utöver det vanliga. Förhoppningsvis kommer vi hem med 12 nya hostor!

Trädgård är verkligen som balsam för själen. Tänk så gott man kan må ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar