torsdag 18 juli 2013

Lchf dag 9

Igår fick jag ett hysteriskt chokladsug efter att jag hade powernapat i soffan och hade lätt kunnat sätta i mig hela kartongen med choklad som vi fick av Alles föräldrar häromdagen. Men konstigt nog behövde jag bara typ 10 bitar, sen blev jag less! Åt några oliver och sedan var det bra igen. Jag tror att detta plötsliga sug beror på att jag får i mig för lite animaliskt fett, i kombination med för lite sömn.
Så jag ska öka på köttmängden, göra feta såser och försöka sova en stund på dagen. Samt börja ta mina vitaminer igen. Inte för att jag tror att det hjälper avsevärt, men det skadar kanske inte.

Idag har vi grävt upp plantor hos mamma, vit toppklocka, sprider sig som attan och det är precis vad jag är ute efter. De får plats där buskarna stod, det blir så ljust och fint längs den kanten! Jag började plantera lite ikväll, resten åker förhoppningsvis ner imorgon, men det skulle visst regna. Nåja, vi är ju inte gjorda av socker :-)

Lillan sov mellan 10 och 13:20 idag. Förmodligen lite påverkad av sprutorna hon fick igår. Sen har hon  faktiskt mest sovit resten av dagen. Inte svårsövd heller, förutom lite protester nu på kvällen.
Vi har tagit in den stora spjälsängen i vårt sovrum, så hon premiärsover där nu. Nu kan hon sträcka ut sig helt och hållet!
Doptårtorna är för övrigt beställda, dopet blir den 28:e september, lite sent, men vad gör man inte för att få rätt präst :-)

Nä, nu ska mamman få lite sömn :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar