tisdag 9 juli 2013

Lchf dag 1

Då jag inte hunnit handla allt jag behöver, bestod dagens frukost av turkisk yoghurt, 4 ostskivor med skinkost (ja, man får tydligen äta det!) mellan, och en halv paprika. Inte gott med turkisk yoghurt helt utan något alls i, men mätt blev jag. Och blev inte hungrig förrän efter ca 3 timmar. Till lunch blev det en fläskkotlett och ett revbensspjäll med kokt broccoli, blomkål, sugar snaps och morötter. På eftermiddagen tog jag kaffe och en skiva Finn Crisp med smör och ost på, mest för att blodsockret inte skulle hinna sjunka så mycket. Och middagen blev hemmagjord paprikasoppa med tre skivor knaperstekt bacon och en liten ostsallad. Till kvällsfika lite keso med olivolja och nöt-och fröblandning.

Jag mår hur bra som helst för att vara första dagen på en ny diet. Ingen hunger, ingen humördipp och ingen huvudvärk. Hoppas det håller i sig och att det ger resultat så småningom. Och att jag inte tappar motivationen och faller för frestelser. Jag har bestämt mig för att inte promenera länge än en halvtimma varje dag, för att behålla motivation och för att jag egentligen helt enkelt inte orkar gå längre just nu. Alle är mycket stöttande och hjälper mig att hitta lösningar på matfronten, då han äter vanlig mat. Och fixar med allt annat här hemma så jag får lite egentid. Vad han får stå ut med, mitt stora hjärta♥

Nu sover lillan och jag tänkte göra detsamma. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar