onsdag 24 juli 2013

LCHF dag 15

Upplevde även idag ett anfall av panikhunger, jag måste börja planera mina måltider bättre. Resulterade i att jag i bilen tryckte i mig en och en halv kexchoklad. Nåja, bryt ihop och kom igen, känner absolut inte att jag ger upp efter ett bakslag, försöker vara snäll mot mig själv och tänka framåt och positivt! Häromkvällen blev det faktiskt ett par Mojitos, det var jag värd!

Lillan har börjat få lite svårt att komma till ro på kvällen. Hon somnar utan problem, men spottar ut tutten och gnyr och bökar på; igår höll hon på ett bra tag, innan vi provade med lite mer mat, och hon satte i sig ett helt kvällsmål till! Plus att hon åt 120 ml vid 03 och 90 ml vid 06, kantänka en tillväxtperiod? Ikväll gjorde hon likadant, somnade efter kvällsmålet (ville inte ha mer mat), sov i 15 minuter, vaknade och åt lika mycket till. Nu sover hon iallafall, lillhjärtat ♥

Imorgon ska blomtornet preppas med kobajs och hostorna ska ner, äntligen! Vi köpte 1100 kg jord och som vanligt var det för lite :-P Tur att vi har lite kompostjord här hemma :-) Funderar på sommarblommor i mellanskiktet, typ lavendel eller något sådant. Måste ut på inspirationsjakt!

Blir även en stadsrunda imorgon, ska köpa material till dopinbjudningarna och lite annat smått och gott. Det var skönt att få lämna gårdsplanen under hela sju timmar idag, så vi kör en repris imorgon :-) Inte på sju timmar, men två iallafall! Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar