tisdag 19 augusti 2014

Äntligen lite besked!

Har fått veta att jag, Mariann pch Liselott ska börja jobba i Norrbackas arbetslag, alltså typ Torsgatan, Kågevägen och mot E4:an till. Vi börjar officiellt den 8/9, ett par inskolningsdagar ska vi få veckan före, då har vi ändå inga vårdtagare kvar. Sista gänget flyttas över till Erikslid den 1/9.
Det ska bli skönt att äntligen få lite stabilitet i arbetslivet och gå ner till 90%, men jag gruvar mig för att säga hejdå till vissa tanter och farbröder. Försöker intala mig att "det är ju bara ett jobb".

Nu sover mitt lilla hjärta, lyckligt ovetandes om att de närmaste dagarna kommer bli ganska tuffa. Imorgon ska jag lämna henne på föris då hon sover, torsdag och fredag ska hon vara där mellan 9-11. Själv. Fast jag tror att det känns lite bättre för mig nu iallafall. Och då blir det såklart lättare för lillhjärtat också. Mamma och Kajsa-Karin var förbi en sväng i afton, och när "mommo" skulle åka blev Alice superledsen! Så en släng av separationsångest har hon nog utvecklat...

Nu ska jag bota lite huvudvärk och se lite Idol :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar