fredag 8 augusti 2014

Uppdrag: sövning 8/7

Jaha, då påbörjar vi roliga timmen. Ikväll kör jag gunga-sängen-samtidigt-som-jag-ignorerar-henne-tekniken. Lär ju ta en timma ändå. Det är faktiskt ganska svalt här inne ändå, jämfört med tidigare kvällar. Så nu kan jag sitta här tills hon stökar sig trött. Fast jag blir som less ändå. Mig gör det inget att hon somnar kring 20-tiden, det är att det tar MINST en timma, ibland två, från att vi lagt henne i sängen tills hon somnar. 
Galet frustrerande.

Nu har jag äntligen ledig helg, jobbat övertid två dagar i rad, stress och jäkt och vätskebrist och kanske lågt blodtryck? Höll på att svimma hos en tant igår.
Tanterna är ledsna att vi slutar, så det känns vemodigt att gå till de flesta. Det suger energi. Energi som jag skulle vilja lägga på min familj istället. Att det ska vara så svårt.

Imorgon drar vi på Nolia. Ska bli skönt att komma iväg en dag och vara hemma och softa på söndag. För på måndag börjar ju faktiskt allvaret. Inskolning på förskolan. Jag jobbar bara måndag och tisdag nästa vecka, ska bli skönt att vara ledig en längre sammanhängande period.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar