söndag 17 augusti 2014

Hur behåller man motivationen?

Jag var jätteduktig från 1:a april till någon gång i juli. Skrev in minsta lilla grej på VV och räknade points ordentligt. Nu räknar jag också points. Men skiter fullständigt i att det är på tok för många per dag! Njuter av glass, godis, gott bröd och god mat utan att ens reflektera över hur det påverkar mig. När jag är stressad och trött blir det extra många kalorier. Och jag hinner/orkar inte träna som jag vill heller. Jag vill hitta en början igen, kanske inte starta om, men starta upp igen. Kanske nya arbetsplatsen kan bidra till ett annat lugn i kropp och själ.

Fick idag veta att en av mina tanter på jobbet avlidit under natten, och i ärlighetens namn har jag vänt ut och in på mig själv och gått på knäna både fysiskt och mentalt för att hon och hennes make ska ha det så drägligt som möjligt trots att det varit riktigt jobbigt. Nästan så jag inte orkat med min egen familj. Så jag känner en lättnad för hennes skull, men även för min egen. Känner mig hemsk, men så är det faktiskt.

Nu ska jag klä om och ta en promenad till loppisen på Tjärnvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar