onsdag 27 augusti 2014

Vilken jäkla plåga.

Alice är helt hysteriskt ledsen när jag lämnar henne på föris på morgonen. Det gör så ont i hjärtat när jag går därifrån att det känns som det ska explodera. Idag kunde jag inte hålla tårarna borta, jag grät hela vägen därifrån till jobbet. Ändå vet jag att hon är så nöjd ett par minuter efter att jag gått, hon tycker om fröknarna och trivs hur bra som helst, de säger att hon är som en solstråle :-) Men det där lämnandet är en jävla plåga, rent ut sagt. Och jag känner mig bara stressad och har dåligt samvete för att jag utsätter henne för det.

Sen är ju Alice så sjukt trött på morgonen, inte kul att stiga upp 05:40 jämfört med ca 07...dessutom blir hon säkert extra trött av att vara på föris, idag var de tvungna att lägga henne en stund före lunch för att hon var så galet trött. Så vi får försöka hitta lite nya sovrutiner som funkar för henne. Nu har hon precis somnat, kl. 18:45. Har inte hänt på flera månader!

Hoppas att det blir bättre snart, det är ju trots allt bara andra dagen. Imorgon ska jag lämna henne kl. 10:30, eftersom jag börjar kl. 13. Vi får då se hur morgondagen blir, hoppas hon kan sova lite längre imorgon bitti så jag inte behöver lämna henne sovandes på föris...

Nu ska jag ta en cykeltur i snålblåsten, blir nog både extratröja och vindbyxor på, inte varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar