onsdag 20 augusti 2014

Härlig dag!

Idag gick det hur bra som helst på förskolan. Alice var sitt vanliga jag; gick omkring och pratade, lekte för sig själv och med de andra barnen, busade med fröken och var allmänt nöjd :-)
Det känns bra i mammahjärtat att hon börjar känna sig trygg där. Imorgon ska jag lämna henne där kl. 9:30 och hon ska vara där till 11. Jag är övertygad om att det blir a piece of cake ;-)

Själv ska jag passa på att klippa till och nåla gardinerna till uterummet. Jag hade ju tänkt sy kappor först, men ångrade mig i sista stund och klippte mig ett par längder istället. Kan bli fyra längder i slutändan, tänkte varva dem och de gardiner i typ tyll som hängt där innan. Åh, jag hoppas att jag inte ångrar mig...

Ikväll var jag, mamma och Mia iväg till Söderbodan och Georg och Ainos fina trädgård. Jag fick mig äntligen en bronsrhodgersia och tråna efter deras fantastiska hostor och häftiga barrväxter! Jag måste nog inhandla några hostor till ;-) Sen är jag vansinnigt sugen på en violruta, skulle passa bra att ersätta malvan i stora rabatten med.

Nä, nu tror jag det blir sängen, är så sjukt trött och har lite småont i halsen, hoppas det inte blir värre, jag ska ju orka jobba hela helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar