lördag 5 april 2014

Meltdown

Efter ett par nätter med multipla uppvak (kommer till det längre ner) och dryga två timmar på klädbytardag bör man inte ställa sig och baka bullar och kakor när man kommer hem. Har man dessutom mens och lågt blodsocker, är det en ännu sämre idé. Jag fick mitt första sammanbrott sedan i slutet på januari. Den här gången gick det dock över ganska snart och direkt efteråt kändes det bättre.
Min psykolog har nog rätt i att jag bygger upp en stenhög inombords, tills det brister. Jag behöver lära mig att pysa ut lite ilska ibland. Och sätta gränser för mig själv, lyssna på mina egna signaler.

De multipla uppvaken hoppas vi beror på att vi för ett par dagar sedan började blanda i 1-årsvälling i hennes nuvarande välling. Sedan dess har hon sovit som en kratta och varit riktigt gasig. Så vi återgår helt till 8-månadersvälling ikväll. Och hoppas på lugnare nätter framöver. Dessutom upptäckte vi i afton att en av hennes hörntänder kommit fram lite, den kan kanske också har ett finger med i spelet.

Hittade en del fint på klädbytardagen, men nu är jag mättad. Man blir alldeles matt i både kropp och knopp. Nu har hon kläder så hon klarar sig ett par månader, och ett par söta skor har jag beställt från H&M. Jag hittade en lite finare jacka idag, som hon kan ha i vår och sommar, sen vet jag att hon får lite kläder nu när hon fyller år också ;-)

Igårkväll tog hon 8 steg utan att sätta sig :-) Och hon ser såå nöjd ut!

Älskade lillhjärta ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar