måndag 14 april 2014

On it goes...

Promenerade 44,3 kilometer förra veckan. I fredags låg vikten på samma som på tisdagen, då jag tjuvvägde mig ;-)
Så i veckan ska jag försöka hålla mig till på fredag. Då börjar ju stora godisfrossarhelgen. Är lite i valet och kvalet om jag ska avstå helt, tillåta mig litegrann eller vräka i mig obscena mängder godis.
Är vansinnigt sugen på det sistnämnda, då jag endast ätit några få bitar choklad och lite popcorn som helgmys sedan jag började med VV. Men samtidigt är det här ju långsiktigt. Jag vill verkligen gå ner till en vikt jag känner mig bekväm med. Och det känns som om jag har lätt att trilla tillbaka. Särskilt när jag börjar om att jobba, då tiden och orken för dagliga långpromenader kanske inte finns där längre.

Jag får kanske försöka stå emot, se till att jag blir mätt på det nyttiga så suget kanske inte blir lika starkt. För någon liten chokladhare måste jag ju få unna mig då det är påsk. Och jag fyller faktiskt 30 på påskafton. Men mina extrakilon bryr sig knappast ett skvatt om den saken. För min egen skull ska jag nog hålla mig till den där måttan. Hur tråkigt det än är. När helgen är över, kommer jag vara desto nöjdare och stoltare över mig själv :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar