tisdag 1 april 2014

Viktväktare

Ställde mig på vågen imorse för första gången på ett par månader. Jag har gått upp alla kilon jag gick ner med LCHF.
Jag har ju haft inställningen att jag ska försöka leva sunt men inte fokusera på vikten, utan välmåendet. Och just nu känner jag att jag inte mår väl rent kroppsligt. Känner mig tung och dallrig, klumpig och tjock.

Så nu tog jag tag i saken och skrev att in mig på Viktväktarna igen. Det fungerade för 9 år sedan, då gick jag ner 25 kilo på mindre än ett år. Nu vill jag ner iallafall 12 kilo, gärna inom 6 månader, men jag inser att jag inte kan ha lika höga krav den här gången.
Jag hoppas ändå att jag kan hålla mig till planen och inte ge upp vid minsta stillestånd på vågen. Jag vet dock att jag kommer att vara hungrig de första dagarna. Innan kroppen har vant sig och innan jag lärt mig vad och hur jag ska äta.

Men nu är jag less på att vara tjock. Så det är bara att gilla läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar