söndag 20 april 2014

Så var dagen kommen...

Och jag vill typ grina floder. Fast jag tycker att mitt jobb är trevligt och det ibland är skönt att komma hemifrån, så känns det just nu som om jag bara vill ringa och sjukskriva mig.

Bara EN dag till.

Men. Jag får ju en mjukstart iallafall. Fyradagarsledig till helgen. Det känns dock som en ganska klen tröst i bedrövelsen. Om inte dagarna i hemtjänsten vore så vanvettigt långa. 9,5 timmar exklusive färdtid börjar jag med imorgon. Huvva. Så länge har jag bara varit ifrån Alice typ 3 gånger. Hoppas hon vaknar till och vill kramas på kvällarna ;-) Och hoppas att jag kan anamma mitt nya tänk på jobbet.

Jag ska vekligen försöka vara mitt nya jag. Som inte tar på mig alla oväntade händelser själv. Som kan säga "nej, jag hinner inte, jag slutar för dagen/har rast/har en vårdtagare". Som inte automatiskt tror att alla problem är mina att lösa. Som lyssnar på mina signaler och säger ifrån innan det går överstyr.

Och jag börjar med att gå och lägga mig i tid. Så jag får sova ordentligt och vakna utvilad.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar