söndag 13 april 2014

Stora tjejen...

Nu sover hon i eget rum, i egen säng sedan tre nätter tillbaka. Första natten hade jag svårt att sova, vaknade och gick in och kikade på henne några gånger. Hon själv vaknade bara till vid 02-snåret och hade tappat bort proppen, så hon fick den och somnade om direkt. De följande två nätterna har hon vaknat vid 01-02 och inte kunnat somna om utan välling.
Men det är en fight vi tar sen. Jag upplever ändå att hon gör av med vansinnigt mycket energi nu när hon går en hel del och är ute och leker nästan varje dag.
Huvudsaken är att hon sover riktigt bra natten igenom, endast ett uppvak per natt hittills. Och sover minst 5 timmar i sträck.
Det är så skönt att få sova.

I trädgården sticker det nu upp både tulpaner, pärlhyacint, allium, krokus och sommarsnöklocka. Längtar efter blomningen! Syrenerna knoppar och pionerna visar också livstecken. I maj blommar mitt kurilerkörs, det vackraste i hela trädgården. Tyvärr är det en mycket kort blomning, men den avlöses snart av både malva och pioner. Fy vad jag längtar!

Nästa vecka är min sista vecka som mammaledig. Det är även veckan då min mamma, Alice och jag fyller år. Och det är påsk. Påsken ger jag faktiskt blanka sjuttsingen i i år, jag har annat att tänka på. Typ planera hur jag ska kunna undvika att vräka i mig påskgodis. Och allt fika som kommer att serveras i dagarna två.

Minus 2,9 kilo hittills, tänker INTE sabba det. Punkt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar