onsdag 6 mars 2013

Bra dag?

Dagen har knappt börjat och jag är redan på dåligt humör. Att man ska vara så känslig nuförtiden! Hade planerat att åka en sväng till min kära mor och umgås lite, men hon hade såklart redan planer sin enda lediga dag! Skulle vilja på Blomsterlandet en sväng, men det kändes lite onödigt att åka upp till stan bara för det. När bilen dessutom är översnöad för att DET SNÖAR IGEN!!! Och blåser.

Dessutom har jag varit vaken sedan före 06 och är redan helt galet uttråkad. Skulle kunna tapetsera garderobsdörren i barnrummet, men då behöver man tapetklister. Vilket jag inte har. Och bilen är översnöad. Skulle kunna laga barnmatstolen, men det har jag ingen lust med, måste mäta, såga, spika, lacka och jag kommer bara att bli arg. Skulle kunna sy ett nytt överdrag till stora kudden. Men då behöver man tyg. Och bilen är fortfarande översnöad. Skulle kunna packa BB-väskan. Men det känns fortfarande för tidigt, samt att jag inte bestämt mig för vilken väska jag ska packa i.

Och snart är det ändå dags för lunch och då är det inte många timmar innan hela dan har gått.

Jag tror jag lägger mig i soffan och väntar på att dagen (och humöret) ska bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar