måndag 11 mars 2013

Måndagsexemplar?

Ibland fyndar man mer än man tror. Jag klädde av den dyna som uppenbart synligt inte hade originalklädsel. Och vad fann jag? Originalklädseln! Förvisso med en del fläckar, men vad gör det, tyget är ju så vackert så jag blir alldeles till mig! 
Tyvärr ser det på bilden ut som att den andra stolen har en brun dyna, men den går faktiskt i nästan exakt samma ton som blommönstret på den "avklädda" stolen.

Stolarna är först lätt slipade för att rugga upp ytan lite så färgen fäster, sedan målade jag med Beckers Elegance, antikvit. Jag har målat två varv, jag vill att det ska lysa genom lite, det ger stolarna ett mindre "perfekt" utseende. 
Min kloka mor brukar alltid säga att trä är ett levande material, och jag brukar ha det i åtanke, att det ska se levande ut.

Jag är så nöjd med slutresultatet, tänk att lite färg och tyg kan göra en alldeles varm i hjärtat!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar