lördag 2 mars 2013

Tvärläge???

Barnmorskebesök igår, v. 32+4, bebis ligger fortfarande i tvärläge, sf-mått 29 cm...
Har för övrigt aldrig hört talas om tvärläge, men Anna har då inte sagt något om att det skulle vara något utöver det vanliga, eller att jag måste göra nått särskilt. Vi ska dit den 18:e igen, och kan hon fortfarande inte känna bebisens huvud i bäckeningången då, gör hon ett ultraljud och planerar in vändningsförsök i vecka 37. Känns ju inte jättekul, speciellt inte om det måste bli snitt...

Gick in på 1177:s hemsida, det enda som fanns om tvärläge var att om bebis ligger i tvärläge när förlossningen startar, blir det akut snitt :-/ Varför finns det ingen jäkla information om det??? Googla vägrar jag, det kommer bara upp skräckhistorier. Så jag väntar tills vi ska träffa Anna igen, och kanske få ett vettigt svar.

Men jag försöker tänka att huvudsaken är att bebis kommer ut och mår bra, och ibland känns det som om h*n fortfarande snurrar runt lite i magen, så vi håller tummarna! Tills dess står jag på alla fyra i soffan och ser tv :-P

Lev och må!

1 kommentar:

  1. Än har ju bebis tid på sig att snurra sig till rätt position, så det löser sig nog! Vår lilltjej i magen har hittills legat med huvudet upp och rumpan ner, så det ska bli spännande att se hur hon ligger nästa torsdag när jag ska till BM nästa gång :-)

    SvaraRadera