måndag 25 mars 2013

Hej och välkommen vecka 37!

Jahapp, i slutet av denna vecka är det alltså fritt fram för bebis att visa sig. Det känns lite vemodigt samtidigt, jag kommer nog att sakna magen och att få vara tjock och äta kladdkaka i tid och otid.  Jag ÄLSKAR att jag kan ta på mig en åtsittande klänning och få kommentarer om hur fin jag är i den. Prova det om ett par månader :-/ Jag har en känsla av att en hel del kläder kommer att få hänga sig dammiga i garderoben till nästa gång jag blir sådär tillåtet tjock.

Men nu längtar vi förstås efter lillhjärtat. Igår hade jag en del förvärkar (tror jag iallafall, man har ju ingen aning?), vilket gjorde lite lätt ont, man kanske fick en liten försmak av av vad som komma skall, även om det säkerligen på långa vägar inte går att jämföra. Och bespara mig kommentarer om hur naiv jag är som tror att jag har den minsta susning om hur förbannat ont det kommer att göra. Tack. Jag kommer nog på det själv så småningom.

27 dagar till BF. Och jag längtar så galet mycket! ♥

3 kommentarer:

  1. Du är ju förstföderska, så det är inte alls säkert att det kommer ta flera månader och få en "normal" kropp igen :-) Det tog mig några veckor sist, men den här gången känns det som att det kommer ta längre tid att "komma tillbaka". Dock känner jag mig inte ett dugg fin med magen, så oavsett borde det bli bättre :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tyvärr är jag lätt lönnfet med dallermage och apelsinhudslår i vanliga fall, så jag vill nog inte tillbaka, om det inte även innebär ett tapp på minst 5 kg och lite upptajtande av diverse kroppsdelar :-)

      Radera
    2. Haha, tyvärr är jag lätt lönnfet med dallermage och apelsinhudslår i vanliga fall, så jag vill nog inte tillbaka, om det inte även innebär ett tapp på minst 5 kg och lite upptajtande av diverse kroppsdelar :-)

      Radera