onsdag 13 mars 2013

Handarbete!

Jag bytte till mig ett par broderier igår, nästa gång jag säger "allt är av intresse", så slå mig i huvudet! Fick ett av Jessica, hur svårt som helst och inte riktigt min färgskala...men bra tidsfördriv tills vidare :-) Blir nog bättre när man kommit en bit och fått in tekniken. Det andra bytte jag till mig av en dam i stan, visade sig vara en jättestor blå duk med ritat mönster på, inte riktigt heller vad jag var ute efter. Imorgon anländer förhoppningsvis mitt Traderaköp, ett superfint broderi av en körsbärskvist. Då blir det nog fart på nålen!

Igår åkte målarburken fram igen, piffade upp kanterna på garderobsdörren i barnrummet,  för att sedan tapetsera dörren med en fin Bamsetapet. Vilket resulterade i att jag nu måste införskaffa en ny dörrknopp, för nu matchar ju inte den jag hade köpt. Dagens i-landsproblem.

Dagen har varit lugn och skön, Ida har varit här hela dagen, så mysigt! Har inte ens plockat ur diskmaskinen :-) Min rygg behövde verkligen en dags vila, och det kändes sen när jag och Alle gick en liten timma på stan att man inte orkar så mycket som man kanske skulle vilja. Förr gick det bra att vara igång en hel dag, nu har jag nog insett att jag kanske måste välja bort vissa saker till förmån för någon timmas vila. Därav akutinförskaffandet av broderier. Måste få göra något kreativt, (förutom att bläddra mig galen i trädgårdstidningar) även om jag är vilande ställning. Men man borde verkligen ta det lugnare nu.

Det är ju trots allt bara 39 dagar till BF. ♥♡♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar