söndag 17 mars 2013

Underbara söndag!

Jag är så stolt över mig själv! Vi har fått ett antal erbjudanden om umgänge i helgen, vilket förstås är uppskattat och känns roligt, men jag har faktiskt känt efter på riktigt, och vågat tacka NEJ till ett par av erbjudandena.
Det är verkligen tråkigt att behöva avböja trevligheter, men jag måste börja tagga ner och ladda upp för det som komma skall. Jag känner ju själv att jag blir mycket trevligare och gladare om jag vilar mellan varven och väljer bort vissa saker. Jag avskyr att ha tråkigt, men det är ännu värre att känna att man inte orkar med att umgås med människor man tycker om.

Så idag har jag bara tråkigt. Och det känns helt okej.

Idag är vi gravida i vecka 34+6, och imorgon vankas det besök hos barnmorskan för att sammanfatta graviditeten (tror jag hon sa) och ta reda på åt vilket håll den lill* ligger. Förhoppningsvis med huvudet neråt, men jag är lätt skeptisk.

Jag har börjat svälla en del om händer och fötter, känner märkligt nog av det mest på morgonen?  Och soffan blir djupare och lägre för varje vecka och ryggen börjar säga till om jag tar i för mycket. Och som sagt, jag har börjat tupplura en stund på eftermiddagen, och känner faktiskt att energinivån är högre på kvällarna nu. Annars trivs jag ganska bra i det här tillståndet, men längtar efter det lilla hjärtat mer för varje dag ♡

Jag fördriver tiden med att dagdrömma om bebisen, våren, solvarm altan och tulpaner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar