måndag 4 mars 2013

Bullmamma?

Har haft en halvseg dag idag,  steg upp 06:15 imorse och satte igång en tvätt medan jag förbannade utomhustemperaturen som då låg på -21º. Och önskade att jag hade en liten att mata, byta på och mysa med. Denna eviga väntan...

Kan dock tänka mig att väntan är än värre för alla mina medgravida som lider av foglossning, illamående, ödem och andra krämpor, så jag är ändå evigt tacksam att jag klarat mig undan med några månaders illamående och lite kramp under fötterna ibland. Jag får ofta nuförtiden frågan; är du less än? Och jag kan ärligt svara; inte det minsta! Jag älskar detta tillstånd! Än så länge. 7 veckor till BF, innan dess lär jag vara kräkless, om inte annat övervänt, men jag hoppas jag kan få känna att jag haft en bra graviditet hela vägen när det väl är dags :-)

Jag lovade mig själv imorse då jag ställde mig på vågen att jag skulle bli lite nyttigare nu, hittills har jag ju inte behövt tänka på vad jag ätit, men nu börjar kilona smyga sig på. Började bra med en nyttig filfrukost. Tills jag öppnade frysen.
Två glassar senare fick jag ett infall att jag skulle baka negerbollar, och det slutade med att jag stod med en bulldeg på jäsning också. Och bulldeg i magen. Och negerbollssmet.

Min kära sambo tröstade mig när han kom hem med: "du försökte ju iallafall" och klappade mig på magen. Då kändes det lite bättre.

Lev och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar