torsdag 7 mars 2013

Solsken!

..och här sitter jag. Borde egentligen gått ut på en promenad för längesedan, men latmasken tog över. Skyller på att jag druckit kaffe lite för sent. Och att kroppen inte hämtat sig efter skrov-och-lösviktsgodischocken igår.

Känner mig vid betydligt bättre mod idag, kanske för att solen skiner, kanske för att jag sovit bra, kanske för att jag ska åka en sväng till svärmor och gå igenom lite fotografier.
Jag upptäckte för ett par veckor sedan att det inte finns ett (!) fotografi framme i hela huset! Ja, på typ våra majsormar som är sålda för längesedan, det fotot står i hallen och samlar damm. Så, jag gjorde ett ryck och hittade en massa foton på mig, en avlagd ram och vips satt det iallafall några foton uppe. Tog även fram ett stort foto på Alle när han var liten, det har legat inplastat i en garderob. Att man inte skäms!

Det känns ganska viktigt att det finns foton på familjerna sen när vårt barn (läs i plural) blir lite större och frågar om mina och Alles mor-och farföräldrar. Nu är ju bara min farmor och hans mormor i livet, tyvärr, och jag tycker att det är viktigt att känna sin historia! Jag är glad att jag har släktforskat en hel del, jag vet var vi kommer ifrån och det finns en uppsjö av fotografier på gamla släktingar hos mamma och pappa, de ska jag låna hem och scanna av, så de också får vara med på ett hörn.

Jag funderar på att göra en hel fotovägg, men det får göras pö om pö när det finns tid och resurser. Jag har påbörjat tanken iallafall! Jag ska införskaffa lite gamla ramar på loppis och så, det fina med scanning är ju att man kan anpassa storleken efter ramen.

Nej, nu är det dags för lite lunch, innan RäserPelle ska få ta mig till Tjärnvägen!

Älskade, älskade tulpaner

Vecka 33+3

Lilla jag
Lev och må!

1 kommentar:

  1. Hej Du!!!
    Kul nu har jag hittat din blogg och kul att få träffa dig i lördags.
    Ha en underbar dag!!!
    Berit

    SvaraRadera