fredag 1 mars 2013

Jag kände vårens vingslag...

...för ett kort ögonblick. Ja, eller några dagar. Så pass att jag inhandlade en vårjacka (som går att stänga i kanske en vecka till innan magen tar emot, det ska ju ändå bli varmare?) för 40 spänn på loppis, riktigt snygg och svart, det var år och dagar sedan jag hade en svart jacka! Brunt och grönt har ju varit mer min melodi, då jag egentligen tycker att svart är en grymt tråkig färg men jag har svart ändå för att man FAKTISKT ser smalare ut. Eller åtminstone tror sig göra det.

Idag är vädret något sämre än de senaste dagarna, förvisso har de lovat en del sol, men det är minusgrader, blåst och snö, kan något toppa den kombinationen i sämsthet???

Jag fick ett litet ryck igår efter den supersmarriga och trevliga lunchen hos grannen Maria. Jag insåg att jag varje morgon drar upp rullgardinen i sovrummet och tittar ut i...ett ostädat och grymt oinspirerande inglasat uterum. Tanken var ju att vi skulle isolera lite lätt där i höstas, men som det mesta så kom även det projektet av sig då vi fick veta att det är en liten på väg. Så jag tog tillfället i akt nu och städade upp lite där, jag längtar SÅ tills vi kan börja sitta därute och njuta av vårsolen innan den har börjat värma utomhus ordentligt.

Idag blir det barnmorskebesök, har sovit som en kratta i natt och hoppas innerligt att jag offrat min nattsömn för att det lilla livet kanske har vänt sig rätt väg. Igårkväll och i natt var sparkarna och buffandet inte ens mysiga, utan bara smärtsamma, jag önskade inget annat än att h*n skulle komma till ro! Dock, nu är det bara 7 veckor till BF, tiden har sprungit iväg de här sista veckorna, och jag hoppas de springer lika fort de sista 7 (eller 8-9 i värsta fall), för nu längtar vi snart ihjäl oss efter lillhjärtat!


Rak fotografering av uterummet
Snedfotografering av uterummet

Lev och må!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar