söndag 3 mars 2013

Ont i fötterna!

En dag i shoppingens tecken a'la Nena och Mariann, dvs loppis och billigastmöjligtaffärer. Fyndade fina uddamuggar (bland annat Rörstrand) och patinerade mässingljusstakar på Folkparken, trots att det var minst hundraförti grader varmt och en ziljard människor som trängdes och knuffades och prova det med en mage som är oindragbar!

På Rusta fyndades en tapetrulle med Bamse, garderobsdörren i barnrummet ska tapetseras, eventuellt också nån låda på apotekardisken om jag ids och hinner. Vi fick ett bord och 4 stolar till barnrummet av bror och Anna igår, ska skrubbas upp lite så blir det som nytt!

Jag har för övrigt upptäckt att väderappar är helt värdelösa. Visar aldrig rätt, trots att de uppdateras i tid och otid. Nu är det enligt accuweather.com -21º och enligt yr.no -11º... Hur kan det skilja 10 grader??? Enligt egen utsago (termometer) är det -18º, så den här gången var faktiskt accuweather.com närmast.

Efter närmare två timmars skottning och fem timmars shoppande och in och ut ur bil och kissa dragande hundar så är både rygg och fötter möra. Hoppas det varma badet gjorde sitt, så mam får sova gott!

Lev och må!

2 kommentarer:

  1. Jag är seriöst imponerad av hur mycket du orkar och kan göra utan att bli sängliggande sen! Önskar faktiskt att jag kunde hjälpa till med skottningen eftersom jag tycker det är bra och skön "träning", men pga foglossningen skulle jag bli liggande minst ett par dagar efter ett sånt pass. Testade att sopa av entrébron tidigare i vinter, det räckte ^^

    SvaraRadera
  2. Det är nog kanske just därför jag orkar, har ju inte en tillstymmelse till foglossning eller andra graviditetskrämpor, är evigt tacksam! Skulle kunna vara gravid jämt om det får vara såhär :-) Men jag förstår att det är jobbigt och smärtsamt, så jag håller tummarna att er lilla tös behagar komma ut tidigare :-)

    SvaraRadera