fredag 14 mars 2014

Arg, ledsen och uppgiven.

Har idag fått veta att vårt arbetslag ska splittras. Vårt område ska upphöra och delas upp mellan andra områden. De påstår att det är omstruktureringar i hela verksamheten, men det är bara en ursäkt. Vi har varit ett problemområde länge, med mycket sjukskrivningar och stor omsättning på chefer som går in i väggen på löpande band. För att de inte ges en ärlig chans och bra förutsättningar. Därför raderas vi.

Så dagen efter jag bestämt mig för att stanna kvar, får jag veta att jag ändå måste söka nytt jobb. På en ny arbetsplats med nya arbetskamrater att lära känna och nya vårdtagare. Jag är så ledsen, besviken och förbannad, jag vill verkligen inte förlora mina fina arbetskamrater, och framför allt inte börja om på nytt!
Det känns inte rättvist. Varken mot oss och våra familjer eller mot vårdtagarna.

Känns konstigt att vara "arbetslös".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar