söndag 9 mars 2014

Ny sövningsteknik

Ja, vi kan faktiskt inte i all evighet gunga henne i famnen, alternativt sitta och hoppa upp och ner i sängen för att få henne att sova. Dessutom har hon börjat slingra sig och spjärna mot så det står härliga till så fort man håller i henne då hon ska till att sova.

Så ikväll provade jag att bara lägga ner henne på madrassen, lägga mig bredvid och helt enkelt mer eller mindre hålla fast henne tills hon varvade ner. Låter kanske brutalt, men det funkade; hon lugnade ner sig fort, lade sig tillrätta ett par gånger, sen somnade hon, alldeles själv. Det tog typ 5 minuter. Vore ju fantastiskt om det kunde funka i fortsättningen också. Och att man slipper hålla fast henne; så småningom kanske det räcker med att hålla en hand på henne eller något sådant.

Idag har jag jobbat några timmar, för första gången på typ 13 månader. Det gick över förväntan och var riktigt trevligt att återse både vårdtagare och arbetskamrater :-)

Alle drar snart på bio, jag får ett par timmar helt själv och hoppas att jag kommer att förvalta dem väl, typ kanske INTE somna klockan 21 ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar