torsdag 20 mars 2014

Ingen bra dag.

Lite tråkig kombination av tröttsura föräldrar idag. Barnet är vid gott mod förutom när hon inte får som hon vill, vilket just nu händer ett antal gånger dagligen. Äta småsten, slita ut allt från skafferiet/kylen, klättra på diskmaskinen och pilla på ljuslyktorna på tv-bänken hör till favoritsysselsättningarna. Som hon alltså inte får göra. Och vid tillsägelse är hon inte sen att visa sitt missnöje. Hon har säkert de dummaste föräldrarna i världen.

Idag är jag så trött, så trött. Har vaknat 04 nu två dagar i rad och trots att jag sovit med Alice på förmiddagen, känns det i både kropp och sinne att jag är helt slut. Nu väntar några fullspäckade dagar, så jag hoppas få sova någorlunda i natt. Och Alexander också. Det går väl an när en av oss är zombie. Men båda? Inte roligt.

Nu ska jag gå och kika om mästersövar'n har somnat själv. Risken är överhängande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar