lördag 22 mars 2014

Inte bara mamma

I helgen har jag verkligen bejakat Nena. Eller Magdalena. Eller Magda. Känner mig bekväm med vilket som.
Började med en tjejkväll med surströmming, öl, vin och härliga vänner som jag önskar att jag lärt känna tidigare och inte dömt på förhand för tio år sedan. Det var skönt att prata om livets väsentligheter, förhållanden och gamla minnen. Inte bara om vems unge som lärde sig sitta först eller hur många gånger per dag de äter och skiter.
Kom hem 01.47. Det talar för sig själv.

Fortsatte med ett par timmar på klädbytardag idag på morgonen. Jag fyndade bland annat ett par fina klänningar Alice kan ha i vår och sommar. Effektiv och ekonomisk shopping; allt finns på samma ställe, och till vrakpriser. Tyvärr är det varierande skick på kläderna, men ibland lyckas jag göra riktiga kap!

Avslutningsvis (insåg dock just att det bara är lördag än...) har jag spenderat fem timmar på jobbet, med fina arbetskamrater och pensionärer. Kommer hem hungrig och trött, men nöjdare än på mycket länge.

Nu har min fantastiska sambo somnat i soffan, så jag tror det kan vara dags för oss att uppsöka en säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar