tisdag 18 mars 2014

Att hitta sig själv

På torsdag är det dags för ett nytt samtal hos psykologen. Vi jobbar på att skapa mig en ny identitet. En där jag inte definierar mig själv som hårt arbetande, aggressiv, självisk och med ett enormt bekräftelsebehov.
Det är sannerligen inte lätt att börja se sig själv ur ett annat perspektiv. Att börja inse att den jag trodde jag var, bara var mina försvar för att döva dålig självkänsla och skuldkänslor. Att börja älska mig själv för den jag är. Med alla mina minus såväl som plus.

Men det är skönt att med gott samvete kunna fokusera på min mentala hälsa. Jag är ganska trött på ständiga dieter och uteblivna resultat. Att ge upp gång på gång. Allt funkar ett tag. Men för någon som inte vågar sätta sig själv först, är det svårt att behålla motivationen.
Jag vill fortfarande bli stark och självklart några centimeter smalare än jag är. Men just nu är det skönt att lägga det åt sidan.

Jag är inte klar med mitt inre än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar