tisdag 4 mars 2014

Brist på rutiner

Just nu klaffar ingenting. Mattider och sovtider huller om buller; vaknar hon tidigare än 8, behöver hon sova på fm, men är sällan trött före kl. 11, och försöker man hålla henne vaken är hon så trött att hon nästan dör före lunch och då är vi sällan överens om någonting och det är inte roligt. Somnar hon vid 11, blir nästa sovning mellan typ 15-16, och då blir hon inte trött för kvällen förrän vid 20. Iofs ett mindre problem. Egentligen gör det inte mig så mycket att rutinerna lyser med sin frånvaro på dagtid. Är mest orolig att nätterna blir stökiga. Då dagarna aldrig liknar varandra, gör inte heller nätterna det. Och då får jag svårt att slappna av och sova ordentligt. Och sova behöver jag ju uppenbarligen för att fungera normalt.

Ikväll är hon så sjukt övertrött då det blev knas med sovningen eftersom vi var och lekte hos M&M. Men det var skönt med promenad till och från, gott med kaffe och trevligt med vuxenprat. Och Alice fick leka av sig lite. Eftermiddagarna kan lätt bli långa om vi är hemma själva. På förmiddagen sover jag gärna med henne, bara för att jag kan ;-) Det gäller att passa på; om 1,5 månad börjar ju allvaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar