måndag 17 mars 2014

En rosa flodhäst.

Alice har aldrig riktigt haft någon favoritsnutte eller något gosedjur hon bara måste ha när hon ska sova. Ibland har det varit en filt, men hon har lika gärna klarat sig utan.
Igår afton när vi hade bytt blöja, pekade hon på den rosa mjukisflodhästen som sitter uppe på översta hyllan i hennes rum.  Jag tog ner den åt henne, och aldrig har jag då sett henne krama och gosa med något så mycket!
Hon satt i min famn efter hon ätit kvällsgröten och höll i flodhästen, och aldrig förr har hon nog varit så nedvarvad före läggdags. Hon som brukar vara tokspeedad och bara åla sig i famnen på kvällen.

Alice fick den av Jimmy och Linda och barnen när hon föddes och den låg länge i leksakslådan tills jag tyckte att den skulle passa bättre på en hylla i Alice's rum. Hon lekte ändå inte så mycket med den. Den prasslar på magen och plingar lite svagt, så inatt lade jag undan den då jag skulle söva om henne. Men hon blev superledsen, så hon fick igen den och somnade ganska snart.

Märkligt hur en sak man inte trodde hade så stor betydelse faktiskt kan vara den käraste ägodelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar